Markalaşmaya dair onlarca yazı yazmışım. İşin özetini
çıkarmakta fayda var. Yeni başlayanlara hediyem olsun.
Markalaşmak nedir?
·
Hedef kitledeki bilinirliğinizin yüksek
olmasıdır.
·
Marka imajınızın ve itibarınızın müşteriler
gözünde yüksek olmasıdır.
·
Fiyatlarınızın rakiplerinize göre yüksek
olmasıdır.
·
Satıcılarınızın satmakta zorlanmamasıdır. (Hatta
satış sırasında ellerine bir miktar kibirli davranabilme kozu verebilmektir)
·
Sektörünüzdeki kalifiye insan kaynaklarının
sizle çalışmaya can atmasıdır.
·
Rakip patronların size ve markanıza gıptayla
bakmasıdır.
Markalaşmanın
faydaları
·
İhtiyaç halinde ilk akla gelen markalardan biri
olursunuz. Rafın önünde gözler sizi arar veya Google’a ilk sizin adınız
yazılır.
·
Siz müşteriyi değil, müşteri sizi bulur. Yeni
müşteri edinme maliyetiniz azalır.
·
En değerli müşteriler sizinle çalışmak ister.
·
Satış görüşmeleriniz kolaylaşır. Hedef kitlenizi
ziyaret ettiğinizde markanızı çok anlatmanıza ve firmanızı ispat etmenize gerek
yoktur.
·
Mevcut müşterileriniz sizinle çalışmaktan gurur
duyar.
·
Fiyatlarınıza karşı eleştiriler azalır. Dolayısıyla daha karlı fiyatlar
belirleyebilirsiniz.
·
Bankalar nezdinde kredibiliteniz artar.
·
Firmanıza yatırım yapmak isteyecek yatırımcıları
çok daha kolay bulursunuz. (Yabancı bir
fonun şirketinize talip olma olasılığı artar. Borsaya açılırsanız hisseleriniz
yüksek talep görür.)
·
Çalışanlarınızı rakipleriniz zor çalar.
Markalaştıysanız
·
Dikkatler üzerinizdedir. Övgünün de yerginin de
en şiddetlilerine maruz kalırsınız.
·
Müşterileriniz daima sizden iyi hizmet ve iyi
ürün beklentisi içindedir.
·
Yenilikleri sizin icat etmeniz ve getirmeniz
beklenir.
·
Sürekli iletişim halinde olmanız önemsenir.
Sessiz kalırsanız garipsenir.
·
Web siteniz, kurumsal sosyal sorumluluk
projeleriniz, sponsorluklarınız rakiplerinizden daha dikkat çekici olmalıdır.
·
Tedarikçileriniz sizinle çalışmak pahasına size
daha çok avantajlar sunar.
·
Çalışanlarınız firmanızdan ayrılmamak için daha
verimli çalışırlar. Kişisel gelişimlerine daha fazla yatırım yaparlar.
Markalaşmak İçin
Yapılacaklar
·
Konumlandırma ve hedef kitle belirlemek
·
Kısa, orta ve uzun vadeli sürdürülebilir büyüme
hedefi koymak
·
Konumlandırmaya uygun slogan bulmak
·
4P’yi konumlandırmaya uygun şekilde yeniden
yapılandırmak
·
İletişim stratejisi ve planı hazırlamak
·
Marka iletişimi için yapılacakları belirlemek
·
Kurumsal iletişim için yapılacakları belirlemek
·
Satışın (satıcıların) markalaşmada alacağı rolü
belirlemek ve benimsetmek.
·
Müşteri ilişkileri yönetiminde mükemmelleşmek
·
Markalaşmak adına yapılanları gözden geçirmek ve
yapılacakları bunun ışığında revize etmek
Konumlandırmanın
Önemi
· Konumlandırma; markanızı hangi kesimlerin nasıl
algılamasını istediğinize verdiğiniz cevaptır. Konumlandırma müşteriye verilen
vaattir. Konumlandırma en önemli özelliğinize vurgu yapmalıdır. Konumlandırma
rakiplerinizden farlı ve/veya daha iyi yanınızı ifade etmelidir. Konumlandırma
net ve kısa bir tanım olmalıdır.
·
Pazarlama yönetiminin en temel ve en kritik
noktası konumlandırmadır. Konumlandırma bir ürüne isim vermeden önce
yapılmalıdır. Konumlandırmaya göre isim ve logo belirlenmelidir. Marka sloganı
konumlandırmadan çıkar. Yani pazarlamanın ilk ayağı konumlandırmadır.
·
Ürün fabrikalarda, marka zihinlerde yaratılır.
Bu gerçekten yola çıkmayan markalar kaybetmeye mahkûmdur. Doğru hedef kitleye
kilitlenmiş, doğru pazar dilimine hedeflenmiş, doğru karakterize edilmiş,
rakiplerinden farklılaştırılmış, iyi konumlandırılmış markaların markalaşma
şansları daha yüksektir. Üstelik hedeflerine daha kısa sürede ulaşabilirler.
·
Etkili konumlandırmaya ve doğru uygulamaya
örnek: Volvo’nun konumlandırması yıllardır «güvenlikli otomobiller» üzerinedir.
Sloganı (hayat için) konumlandırmasını vurgular. İlk emniyet kemeri, ilk yan
koruma barları ve ilk hava yastığı Volvo otomobillerinde kullanılmıştır. Volvo
çarpışma testlerinden yıllarca hep birinci çıkmıştır. Yani Volvo
konumlandırmasını gerçek özelliklerine dayandırmıştır.
Markalaşma ve marka yönetimi üzerine sunum hazırlayacakların kullanabileceği formatta hap bilgiler oldu. Kopyala/Yapıştır yaparak sunumlarınızda kullanabilirsiniz. Problem yapmam.
Web sitem: www.muratsaylan.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder