Müşteriler olarak mağazalarda çalışan satışçılardan ne
bekliyoruz?
- Güler
yüz
- Nezaket
- İlgi
/ alaka
- Enerjiklik
- Doyurucu
cevaplar
- Odaklanma
- Görüş/yorum/yönlendirme
- Samimi
yaklaşım
- Dürüstlük
- Sabır
Peki bunları satışçılardan alabiliyor muyuz? “Eh” dediğinizi
duyar gibi oluyorum.
Sizce yukarıda sıralanan beklentileri satışçılar neden
müşterilerinden esirgerler?
a) işlerini
sevmedikleri için
b) insanları
sevmedikleri için
c) yorgun
oldukları için
d) yaptıkları
işi işten saymadıkları için
Bu sefer de “Hepsi” dediğinizi duyar gibi oluyorum.
Mağazalardaki müşteri danışmanlarında (satışçılarda)
misafirperver kültürümüzden kaynaklanan bir hizmet anlayışı vardır ama bu kaliteli
satış yapmaya ve müşteri memnuniyeti yaratmaya yeterli değildir.
Yukarıda sıralanan müşteri beklentilerini mağaza
personelinin karşılayabilmesi için “düşünce tarzını” değiştirmesi gerekir.
Her şeyden önce “tüketici” denen varlığı kafamızda yerli
yerine oturtmalıyız.
Tüketici kimdir?
- Tüketici
harcayacak parası olan kişidir. Düdüğü o çalmak isteyecektir.
- Tüketici
bir ihtiyacını karşılamak için alışverişe çıkan kişidir. Karşılaştırma
yapmak isteyecektir.
- Tüketici
aklı ve duyguları ile hareket eden insandır. İkna edilmek isteyecektir.
Rakip mağazaların çokluğunu da buna eklerseniz, sizin
mağazanızı ziyaret eden tüketicileri müşteriye dönüştürmenin ne kadar zor
olduğunu anlarsınız. Mağazadaki satışçılar olarak ziyaretçileri müşteriye
dönüştüremediğiniz sürece de mağazanızın kapanma olasılığı veya sizin işten
çıkarılma olasılığınız artar. Bu da sadece sizin veya patronunuzun kaybı değil,
ülkenin kaybıdır.
O zaman, ziyaretçileri müşteriye çevirmek, kaliteli satış
yapmak, müşteri memnuniyeti yaratmak ve sadık müşteriler kazanmak için ne
yapmalıyız?
Çok basit: müşterilerinizi borçlandırın
- Müşteriyi
mağazaya girer girmez fark ederseniz müşteri size karşı borçlanır.
- Müşteriyi
sıcak bir gülümseme ile karşılarsanız müşteri size karşı borçlanır.
- Müşteriye
“hoş geldiniz, size yardımcı olmamı ister misiniz” gibi cümlelerle
ilgi/alaka gösterirseniz müşteri size karşı borçlanır.
- Müşterinin
karşısında enerjik olursanız, gözünüzün içi parlarsa, sesinizi,
kelimelerinizi ve bedeninizi cimri kullanmazsanız müşteri size karşı
borçlanır.
- Hizmet
ettiğiniz, çaba harcadığınız, enerji sarf ettiğiniz sürece müşteri size
karşı borçlanır.
- Üşenmeyin,
kompleks yapmayın, hizmet edin. Satış hizmettir. İyi hizmet ederseniz müşteri
size karşı borçlanır.
Size borçlanan müşteri, mutlaka borcunu ödemek ister.
Alışveriş yaparak da öder.
İnsanlar, özellikle kent hayatı içerisinde, hak ettikleri
değeri ve ilgiyi etraflarından alamamaktadır. Ne eşi, ne çocukları, ne
ebeveynleri, ne arkadaşları, ne de yöneticileri yeterince ona özen
göstermemektedir.
Yakın çevresindekilerde arayıp da bulamadıkları ilgi ve
alakayı sizin mağazanızda, sizden görürlerse, bunun karşılığını mutlaka vermek
isteyeceklerdir.
Müşteriyi borçlandırmak için yapacağınız her şey sizi
mükemmel bir satışçı haline getirecek ve satış performansınızı artıracaktır.
Mağazanıza birisi girdiğinde onu borçlandırın. Mutlaka satış
yaparsınız.
Web sitem: www.muratsaylan.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder