Birçok firma ürününü toptancıya, bayiye ve esnafa satmakla
işinin bittiğini sanıyor. Çekleri de topladıysa artık ürün kendisinin değil,
ticaret yaptığı adamındır, ona göre. Alan tüccar nasıl satarsa satsın diye
düşünür. “Saldım çayıra Mevlam kayıra” anlayışıyla, “verdim markete, verdim
bayiye onlar sata” diyemezsiniz. Ürünlerinizi rafta başıboş bırakamazsınız.
Raftan çekilmesi için de faaliyetlerde bulunmalısınız. Pazarlama
departmanınızın bir görevi de budur zaten. Satış departmanınız ürünlerinizi
istediğiniz bölgelerde, istediğiniz satış kanallarında bulunur kılarken,
pazarlama departmanınız da bu satış noktalarından ürünlerinizin satın alınması
için faaliyetlerde bulunması gerekir. Reklam ve halkla ilişkiler faaliyetleri
bu tür satın aldırtma faaliyetidir. Satış noktası (point of purchase) malzemeleri
de satın aldırtmada en etkili yöntemlerden biridir.
Ürünler ve markalar, marketlerdeki ve mağazalardaki
raflarda birbirlerinden rol çalarak tüketicileri etkilemeye çalışır. Bunu önce
görünüşleriyle, ambalajlarıyla yaparlar. Bu yüzden estetik bir görünüme sahip
ürününüzün olması ve bunun şık bir ambalajla sunuluyor olması çok önemlidir.
Ürününüzün logosu ve ambalaj tasarımı tüketiciye “albeni” demelidir. Tabi artık firmalar uyandı ve herkes albenisi
yüksek ürün piyasaya sunuyor. Ama hala ambalaj konusunda epey yol almamız
gerektiği bir gerçek.
Peki firma olarak rafta rakipleriyle savaşan ürününüze
nasıl destek verebilirsiniz? Tabii ki, P.O.P. malzemeleriyle, yani satış
noktasındaki ve ürünlerinizin bulunduğu raftaki görünürlüğünüzü fark edilir
kılarak. Özellikle hızlı tüketim malları (FMCG) üreten firmalar market
raflarında markalarını yalnız bırakmamaya çalışıyor. Marketleri marka
mesajlarıyla donatmaya çalışarak ürünlerinin raftan çekiliş hızını artırmaya
çalışıyorlar.
En sık kullanılan P.O.P malzemeleri nelerdir?
·
Afiş
·
Dönkart
·
El ilanları, broşür ve broşürlük
·
Raf alınlığı
·
Özel raf standı
·
Mobil ürün standı
·
Yer çıkartması
·
Market arabası reklamı
·
Vitrin camına marka çıkartması
·
Mağaza içi mini tabela
Firmalar satış noktasındaki varlığını etkin kılmak için
tanzim-teşhir (merchandise) ekipleri kurmaktadır. Bu ekipler satış noktasını
ziyaret ederek markaya ayrılan yerin sözleşmedeki gibi olmasını sağlarlar,
rafta eksik ürün olmamasını sağlarlar, rafı ve satış noktasını P.O.P.
malzemeleriyle donatırlar, ürüne yaklaşan tüketicilere ürünü tanıtır ve teklif
ederler.
Bildiğiniz gibi son 10 yıldır bu hizmetleri veren
ajanslar var. Bunlara doğrudan pazarlama ajansı deniyor. Birçok firma bu
ajanslara P.O.P. malzemelerini veriyor. Onlar da ekiplerini market market, mağaza
mağaza dolaştırarak P.O.P. malzemelerini yerleştiriyorlar.
T,cari müşterilerinizden daha çok sipariş almak
istiyorsanız ürününüzün satış noktasında öksüz bırakmayın.
Web sitem: www.muratsaylan.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder