“Her ülke sahip
olduğu markalar kadar zengindir” mottosuna takıldık, çalışıyoruz.
Firmalarımızın dünya çapında markaları olsun diye pazarlama, satış,
perakendecilik ve marka iletişimi alanında neler biliyorsak, iş dünyasına
aktarmaya çalışıyoruz. (Ülkemizin güçlü markaları olsun ki, Türkiye
zenginleşsin. Güçlü markalar karlı çalışırlar. Elde ettikleri karlarla yeni
yatırımlar yaparlar, istihdamı artırırlar, vergi verip zenginliklerini kamuyla
paylaşmış olurlar.) Bu vizyon ve misyonla marka ve pazarlama danışmanlığı yaparken
de bildiklerimizi bu blog vasıtasıyla paylaşmaya çalışıyoruz.
Danışmanlığa başlayalı 9 yıl oldu neredeyse. Danışmanlık
öncesinde de bir 8 yıllık reklamcılık deneyimimiz var. Yani 17 yılı
markalarımız için harcamışız. Yol aldık mı, markalaştırabildik mi? Eh, fena
sonuçlar elde etmedik, çok şükür.
Bazen firma sahipleri ve yöneticileri bu bilgi birikimini
ve deneyimi nasıl elde ettiğimi soruyorlar. Öncelikle danışmanlık yaptığım her
firma benim için aynı zamanda bir okul. Müşterilerimden çok şey öğrendim,
öğreniyorum. Onlardan öğrendiklerim ve uygulamalardan aldığımız sonuçlar her
gecen gün beni daha da tecrübeli ve etkili bir danışman yapıyor. Farklı sektörlerde farklı tarzları olan
firmaları incelemek, onların yöntemlerini görmek ve onları geliştirmeye
çalışmak önemli bir bilgi birikimi sağlıyor. Tabii kendimi geliştirmek için tek
kaynağım müşterilerim değil, özellikle teoriye dair bilgilerimi internetten,
kitaplardan ve dergilerden elde ediyorum.
Gelişimimde önemli katkıları olan (danışmanlık kapsamımla
ilgili) dergileri müşterilerime mutlaka öneriyorum. Bu dergileri takip etmeleri
benim firmaya verdiğim önerilerimin daha çabuk anlaşılmasını ve kabul
edilmesini sağlıyor.
Şiddetle önerdiğim dergiler şunlar; Marketing Türkiye,
MediaCat, Capital, BrandAge ve Campaign
Yukarıdaki dergilerden dördü pazarlama iletişimi alanıyla
ilgiliyken, biri de (Capital) iş ve ekonomi alanıyla ilgilidir. (Türkiye’de
haftalık ve aylık birçok iş ve ekonomi dergisi yayınlanmasına rağmen yarattığı
etki ve içeriğindeki pazarlama bölümleri bakımından Capital’i de önermeyi
gerekli görüyorum.)
Anlaşıldığı gibi, bu yazımda amacım, benim de sürekli
takip ettiğim, pazarlama iletişimi dergilerini sizlere tanıtmak ve aldırmak. Bu
dergileri düzenli takip eden patron ve yöneticilerin firmalarını ve markalarını
daha iyi yöneteceklerine eminim. İş yoğunluğunuz arasında bu dergilere vakit
ayırmanız, size zaman kaybettirmeyecek, tam tersine para kazandıracaktır.
Unutmayın ki, insan bildikleriyle düşünür. Bilgileriniz doğru verilere,
sınanmış tecrübelere dayanıyorsa düşünce kaliteniz, dolayısıyla kararlarınızın
isabetliliği artacaktır. Patron ve yönetici olarak da en çok istediğiniz her
halde doğru kararlar verebilmektir. Kararlarınızın isabetliliğini artırmak
istiyorsanız size önerdiğim bu dergileri mutlaka takip etmelisiniz.
Marketing Türkiye, MediaCat ve Capital dergileri 20 yaşın
üzerindeki dergilerdir. Türk iş dünyasının son 20 yıldaki gelişimine büyük
katkıları olmuştur. Bu üç dergi, dergiciliğin de ötesine geçerek bilgi
platformu haline gelmişlerdir. Düzenledikleri seminer ve konferanslarla,
kurdukları atölye ve kulüplerle, sahip oldukları web siteleriyle,
yayınladıkları eklerle, verdikleri kitaplarla adeta pazarlama dünyamızın
eğitmeni olmuşlardır. (Sağ olsunlar üzerimde çok emekleri vardırJ)
BrandAge dört yıl önce yayınlanmaya başlarken, 50 yıllık
geçmişi olan Campaign dergisi de son bir yıldır Türkiye’de yayınlanmaktadır.
Her iki dergi de pazarlama iletişimi alanına yeni bir soluk getirmiş,
içerikleriyle pazarlama ve fikir dünyamızı zenginleştirmişlerdir.
Bahsettiğim 5 derginin de hemen hemen yayınlanan tüm
sayılarını okumuş birisi olarak, diyebilirim ki; iş yönetimi, marka yönetimi,
pazarlama ve ekonomiye dair bilmeniz gereken her şey bu dergilerde mevcuttur.
Şimdi bu dergileri tek tek sizlere tanıtmak istiyorum.
Marketing Türkiye:
15 günde bir çıkan Marketing Türkiye, ilk olarak 1991 yılında Atilla Öğüt
tarafından yayınlanmaya başlandı ve oğlu Gürül Öğüt tarafından da pazarlama
iletişimi dünyasının vazgeçilmez dergisi haline getirildi. 2001 senesinde de
Rota Yayınları tarafından satın alınan dergi, son 11 yıldır Günseli Özen
Ocakoğlu liderliğinde; pazarlama, marka yönetimi, reklamcılık, halkla
ilişkiler, iletişim, medya kullanımı ve daha birçok alanda ele aldığı konularla
pazarlama profesyonellerine bilgi taşımaktadır. Markalar dünyasın ait gündemi
sıcağı sıcağına aktaran, araştırma dosyaları, marka analizleri, yazarları ve
reklam eleştirileri ile Marketing Türkiye, pazarlama dünyasının adeta rehberi
niteliğindedir. Özellikle derginin yazarlarından Ali Saydam ve Güven Borça’nın
makalelerini dikkatle takip etmenizi öneririm. (İncelemek için şimdi tıklayın: www.marketingturkiye.com.tr)
MediaCat: Ayda
bir çıkan MediaCat, içeriği kadar ebatları ve mizanpajı ile de oldukça doyurucu
bir dergidir. Yayınladığı birbirinden güzel pazarlama kitaplarıyla biz
pazarlama uzmanlarının haklı takdirini kazanan Kapital yayınları tarafından çıkarılmaktadır.
Pelin Özkan’ın önderliğinde hazırlanan MedaiCat dergisi (tatlı bir rekabet
içinde olduğu Marketing Türkiye gibi) pazarlama iletişimi alanında iş dünyamıza
büyük katkıları olan bir dergidir. Yabancı pazarlama gurularının da
makalelerine yer veren MediaCat’in içeriği sunum biçimi eşsizdir. Özellikle kapakları
adeta sanat eseridir. Ülkemizdeki pazarlama faaliyetlerine dair çarpıcı
örnekleri, yetkin yöneticileri, ilham verici istatistikleri bilmek istiyorsanız
mutlaka MediaCat okumalısınız. (İncelemek için şimdi tıklayın: www.mediacatonline.com)
Capital: 1992
yılından beri yayınlanan harika bir iş ve ekonomi dergisidir. Rauf Ateş’in
vizyonuyla hazırlanan dergi tam bir başvuru kaynağıdır. 250’yi aşan sayfa
sayısıyla, dopdolu içeriğiyle, konuları ele alış şekliyle, grafikleriyle her
segmentten patrona ve yöneticiye hitap edebilmektedir. Türk ve dünya
ekonomisine dair birçok veriyi takip edebileceğiniz gibi, iş dünyamızın
başarılı firmalarının hikâyelerini, başarılı iş adamlarımızın görüşlerini,
başarılı markaların yol haritalarını, başarılı yöneticilerin yöntemlerini bu
dergide bulabilirsiniz. Her hangi bir ay Capital almadıysanız tonlarca iş
fırsatını, yenilikçi pazarlama taktiklerini, ileri yönetim tekniklerini, kazandıran
öğütleri, işe yarayan sözleri kaçırmışsınız demektir. Başarılı bir iş adamı ve
yönetici olmak isteyenlerin mutlaka okuması gereken bir dergidir. (İncelemek
için şimdi tıklayın: www.capital.com.tr)
BrandAge: 2009
yılının Şubat ayında yayın hayatına başlayan ve sevgili dostum Bülent Fidan
öncülüğünde hazırlanan Brand Age, özellikle teoriye yönelik yazı ve
makaleleriyle çok doyurucu ve bilgilendirici bir dergidir. İlk yılında
yazarları arasında olduğum BrandAge’de reklamcılık sektörünün çok değerli
reklamcılarının makalelerini ve iletişim fakültelerinin değerli profesör ve
doçentlerinin birbirinden güzel yazılarını bulabilirsiniz. Pazarlamanın dahi
çocuğu Martin Linstrom’da bu dergidedir. Pazarlamanın teorisine dalmak
isteyenlerin kaçırmaması gereken bir dergidir. (İncelemek için şimdi tıklayın: http://thebrandage.com)
Campaign: ABD’de
40 yılı aşkın bir süredir yayınlanan bu aylık dergi, 2011 yılında Türkiye’de
yayınlanmaya başlamıştır. Tolga Tuna önderliğinde genç ve dinamik bir ekip
tarafından hazırlanan Campaign reklam eleştirileri, yaratıcılık, reklamcılık
gibi konulara daha fazla ağırlık vermekle birlikte reklamcılara, marka
sahiplerine ve marka yöneticilerine de sayfalarında oldukça geniş yer ayırmaktadır.
(İncelemek için şimdi tıklayın: www.campaigntr.com)
Marka yaratmak istiyorsanız sizlere de yukarıdaki
dergileri düzenli olarak takip etmenizi şiddetle öneririm. Göreceksiniz iş
hayatınızda büyük bir değişim olacak.
Not: Bu dergileri başta D&R olmak üzere birçok yerde
bulabilirsiniz. En iyisi abone olmaktır.
İyi okumalar…
Diğer
blog’larım: http://sektorlernedurumda.blogspot.com
http://baksumarkalara.blogspot.com