7 Kasım 2012 Çarşamba

Markalaştıran Kaynaklar


Her ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir” mottosuna takıldık, çalışıyoruz. Firmalarımızın dünya çapında markaları olsun diye pazarlama, satış, perakendecilik ve marka iletişimi alanında neler biliyorsak, iş dünyasına aktarmaya çalışıyoruz. (Ülkemizin güçlü markaları olsun ki, Türkiye zenginleşsin. Güçlü markalar karlı çalışırlar. Elde ettikleri karlarla yeni yatırımlar yaparlar, istihdamı artırırlar, vergi verip zenginliklerini kamuyla paylaşmış olurlar.) Bu vizyon ve misyonla marka ve pazarlama danışmanlığı yaparken de bildiklerimizi bu blog vasıtasıyla paylaşmaya çalışıyoruz.

Danışmanlığa başlayalı 9 yıl oldu neredeyse. Danışmanlık öncesinde de bir 8 yıllık reklamcılık deneyimimiz var. Yani 17 yılı markalarımız için harcamışız. Yol aldık mı, markalaştırabildik mi? Eh, fena sonuçlar elde etmedik, çok şükür.

Bazen firma sahipleri ve yöneticileri bu bilgi birikimini ve deneyimi nasıl elde ettiğimi soruyorlar. Öncelikle danışmanlık yaptığım her firma benim için aynı zamanda bir okul. Müşterilerimden çok şey öğrendim, öğreniyorum. Onlardan öğrendiklerim ve uygulamalardan aldığımız sonuçlar her gecen gün beni daha da tecrübeli ve etkili bir danışman yapıyor.  Farklı sektörlerde farklı tarzları olan firmaları incelemek, onların yöntemlerini görmek ve onları geliştirmeye çalışmak önemli bir bilgi birikimi sağlıyor. Tabii kendimi geliştirmek için tek kaynağım müşterilerim değil, özellikle teoriye dair bilgilerimi internetten, kitaplardan ve dergilerden elde ediyorum.

Gelişimimde önemli katkıları olan (danışmanlık kapsamımla ilgili) dergileri müşterilerime mutlaka öneriyorum. Bu dergileri takip etmeleri benim firmaya verdiğim önerilerimin daha çabuk anlaşılmasını ve kabul edilmesini sağlıyor.

Şiddetle önerdiğim dergiler şunlar; Marketing Türkiye, MediaCat, Capital, BrandAge ve Campaign


Yukarıdaki dergilerden dördü pazarlama iletişimi alanıyla ilgiliyken, biri de (Capital) iş ve ekonomi alanıyla ilgilidir. (Türkiye’de haftalık ve aylık birçok iş ve ekonomi dergisi yayınlanmasına rağmen yarattığı etki ve içeriğindeki pazarlama bölümleri bakımından Capital’i de önermeyi gerekli görüyorum.)

Anlaşıldığı gibi, bu yazımda amacım, benim de sürekli takip ettiğim, pazarlama iletişimi dergilerini sizlere tanıtmak ve aldırmak. Bu dergileri düzenli takip eden patron ve yöneticilerin firmalarını ve markalarını daha iyi yöneteceklerine eminim. İş yoğunluğunuz arasında bu dergilere vakit ayırmanız, size zaman kaybettirmeyecek, tam tersine para kazandıracaktır. Unutmayın ki, insan bildikleriyle düşünür. Bilgileriniz doğru verilere, sınanmış tecrübelere dayanıyorsa düşünce kaliteniz, dolayısıyla kararlarınızın isabetliliği artacaktır. Patron ve yönetici olarak da en çok istediğiniz her halde doğru kararlar verebilmektir. Kararlarınızın isabetliliğini artırmak istiyorsanız size önerdiğim bu dergileri mutlaka takip etmelisiniz.  


Marketing Türkiye, MediaCat ve Capital dergileri 20 yaşın üzerindeki dergilerdir. Türk iş dünyasının son 20 yıldaki gelişimine büyük katkıları olmuştur. Bu üç dergi, dergiciliğin de ötesine geçerek bilgi platformu haline gelmişlerdir. Düzenledikleri seminer ve konferanslarla, kurdukları atölye ve kulüplerle, sahip oldukları web siteleriyle, yayınladıkları eklerle, verdikleri kitaplarla adeta pazarlama dünyamızın eğitmeni olmuşlardır. (Sağ olsunlar üzerimde çok emekleri vardırJ)

BrandAge dört yıl önce yayınlanmaya başlarken, 50 yıllık geçmişi olan Campaign dergisi de son bir yıldır Türkiye’de yayınlanmaktadır. Her iki dergi de pazarlama iletişimi alanına yeni bir soluk getirmiş, içerikleriyle pazarlama ve fikir dünyamızı zenginleştirmişlerdir.

Bahsettiğim 5 derginin de hemen hemen yayınlanan tüm sayılarını okumuş birisi olarak, diyebilirim ki; iş yönetimi, marka yönetimi, pazarlama ve ekonomiye dair bilmeniz gereken her şey bu dergilerde mevcuttur.  

Şimdi bu dergileri tek tek sizlere tanıtmak istiyorum.

Marketing Türkiye: 15 günde bir çıkan Marketing Türkiye, ilk olarak 1991 yılında Atilla Öğüt tarafından yayınlanmaya başlandı ve oğlu Gürül Öğüt tarafından da pazarlama iletişimi dünyasının vazgeçilmez dergisi haline getirildi. 2001 senesinde de Rota Yayınları tarafından satın alınan dergi, son 11 yıldır Günseli Özen Ocakoğlu liderliğinde; pazarlama, marka yönetimi, reklamcılık, halkla ilişkiler, iletişim, medya kullanımı ve daha birçok alanda ele aldığı konularla pazarlama profesyonellerine bilgi taşımaktadır. Markalar dünyasın ait gündemi sıcağı sıcağına aktaran, araştırma dosyaları, marka analizleri, yazarları ve reklam eleştirileri ile Marketing Türkiye, pazarlama dünyasının adeta rehberi niteliğindedir. Özellikle derginin yazarlarından Ali Saydam ve Güven Borça’nın makalelerini dikkatle takip etmenizi öneririm. (İncelemek için şimdi tıklayın: www.marketingturkiye.com.tr)

MediaCat: Ayda bir çıkan MediaCat, içeriği kadar ebatları ve mizanpajı ile de oldukça doyurucu bir dergidir. Yayınladığı birbirinden güzel pazarlama kitaplarıyla biz pazarlama uzmanlarının haklı takdirini kazanan Kapital yayınları tarafından çıkarılmaktadır. Pelin Özkan’ın önderliğinde hazırlanan MedaiCat dergisi (tatlı bir rekabet içinde olduğu Marketing Türkiye gibi) pazarlama iletişimi alanında iş dünyamıza büyük katkıları olan bir dergidir. Yabancı pazarlama gurularının da makalelerine yer veren MediaCat’in içeriği sunum biçimi eşsizdir. Özellikle kapakları adeta sanat eseridir. Ülkemizdeki pazarlama faaliyetlerine dair çarpıcı örnekleri, yetkin yöneticileri, ilham verici istatistikleri bilmek istiyorsanız mutlaka MediaCat okumalısınız. (İncelemek için şimdi tıklayın: www.mediacatonline.com)

Capital: 1992 yılından beri yayınlanan harika bir iş ve ekonomi dergisidir. Rauf Ateş’in vizyonuyla hazırlanan dergi tam bir başvuru kaynağıdır. 250’yi aşan sayfa sayısıyla, dopdolu içeriğiyle, konuları ele alış şekliyle, grafikleriyle her segmentten patrona ve yöneticiye hitap edebilmektedir. Türk ve dünya ekonomisine dair birçok veriyi takip edebileceğiniz gibi, iş dünyamızın başarılı firmalarının hikâyelerini, başarılı iş adamlarımızın görüşlerini, başarılı markaların yol haritalarını, başarılı yöneticilerin yöntemlerini bu dergide bulabilirsiniz. Her hangi bir ay Capital almadıysanız tonlarca iş fırsatını, yenilikçi pazarlama taktiklerini, ileri yönetim tekniklerini, kazandıran öğütleri, işe yarayan sözleri kaçırmışsınız demektir. Başarılı bir iş adamı ve yönetici olmak isteyenlerin mutlaka okuması gereken bir dergidir. (İncelemek için şimdi tıklayın:  www.capital.com.tr)

BrandAge: 2009 yılının Şubat ayında yayın hayatına başlayan ve sevgili dostum Bülent Fidan öncülüğünde hazırlanan Brand Age, özellikle teoriye yönelik yazı ve makaleleriyle çok doyurucu ve bilgilendirici bir dergidir. İlk yılında yazarları arasında olduğum BrandAge’de reklamcılık sektörünün çok değerli reklamcılarının makalelerini ve iletişim fakültelerinin değerli profesör ve doçentlerinin birbirinden güzel yazılarını bulabilirsiniz. Pazarlamanın dahi çocuğu Martin Linstrom’da bu dergidedir. Pazarlamanın teorisine dalmak isteyenlerin kaçırmaması gereken bir dergidir. (İncelemek için şimdi tıklayın: http://thebrandage.com)

Campaign: ABD’de 40 yılı aşkın bir süredir yayınlanan bu aylık dergi, 2011 yılında Türkiye’de yayınlanmaya başlamıştır. Tolga Tuna önderliğinde genç ve dinamik bir ekip tarafından hazırlanan Campaign reklam eleştirileri, yaratıcılık, reklamcılık gibi konulara daha fazla ağırlık vermekle birlikte reklamcılara, marka sahiplerine ve marka yöneticilerine de sayfalarında oldukça geniş yer ayırmaktadır. (İncelemek için şimdi tıklayın: www.campaigntr.com)

Marka yaratmak istiyorsanız sizlere de yukarıdaki dergileri düzenli olarak takip etmenizi şiddetle öneririm. Göreceksiniz iş hayatınızda büyük bir değişim olacak.

Not: Bu dergileri başta D&R olmak üzere birçok yerde bulabilirsiniz. En iyisi abone olmaktır.

İyi okumalar…