Bu yılın ilk günleriyle birlikte marka danışmanlığında
10. yılı geride bırakmış bulunuyorum. 2003 yılının sonunda 10 yıllık
reklamcılık kariyerime son vererek, 2004 yılı başından itibaren marka
danışmanlığına başlamıştım. Son 10 yılda 30 firmaya marka, pazarlama, satış,
tanıtım ve perakendecilik üzerine danışmanlık hizmeti verdim. Bu
danışmanlıkların en kısası 6 ay sürelidir. Yaklaşık 40 firmaya da; ya marka
ismi bulma, ya marka değerleme, ya büyüme stratejisi, ya rekabet analizi, ya
prim sistemi belirleme, ya da marka iletişimi stratejisi hazırlama konularında
kısa süreli (2-3) aylık proje bazında danışmanlık hizmetleri vermişim.
Bir müşteriye en az haftamın 1 gününü ayırıyorum. Bu
yüzden aynı anda en fazla 5 müşteriye danışmanlık hizmeti verebilirim. Ama son yıllarda
en fazla 4 müşteri kabul ediyorum. Böylece mesleki bilgi ve becerilerimi geliştirmeye
zaman kalabiliyor.
İşim gereği yerli ve yabancı pazarlama içerikli
konferansları, literatürü, web sayfalarını, pazarlama gurularının kitaplarını,
pazarlama iletişimi dergilerimizi, meslektaşlarımın makalelerini takip etmeye
çalışıyorum. Uzmanlığıma uzmanlık katan en önemli şey ise müşterilerimde
edindiğim tecrübelerdir.
Uzmanlığımdan ve tecrübelerimden daha fazla firmanın ve
profesyonelin faydalanabilmesi için makaleler üretiyor ve bloglarımda
yayınlıyorum. Son 10 yılda 200’ün üzerinde makale üretmişim. Tüm makalelerim el
emeği göz nurudur. Hiçbiri bir kitabın özeti değildir. Hiçbirinde intihal
yoktur. Her biri müşteride yaşadığım spesifik bir sorunu aydınlatmak üzere
yazılmıştır.
Bu makalelerimde; danışmana bütçe ayıramayacak
girişimcilere, danışmaktan korkan KOBİ’lere, Anadolu’daki firmalara, mesleki
becerilerini artırmak için pazarlama araştırmaları yapan iş profesyonellerine,
pazarlama zekâlarını artırmaya çalışan meraklı öğrencilere bildiklerimi tüm
yönleriyle ve yalınlığıyla anlatmaya çalışıyorum. Bilgilerimi, teorilerimi ve
yöntemlerimi esirgemeden paylaşıyorum.
Şu ana kadar makalelerime 200 binin üzerinde tıklama
oldu. Çok güzel yorumlar ve sorular aldım. Makalelerimi düzenli takip eden
okurlarıma özellikle çok teşekkür ediyorum.
Geriye dönüp makalelerime göz attığımda pazarlamanın
kapsamına giren konuların %90’ına değindiğimi görüyorum. Bazı konular üzerine
ya az makale üretmişim ya da hiç makale üretmemişim. Önümüzdeki 10 yılda bu
konulara daha fazla el atmayı, kafa patlatmayı planlıyorum. (Uzmanlığıma dair
olup da değinmediğim konular varsa ve benden de bu alanda yorum istiyorsanız
lütfen talep etmekten çekinmeyin.)
Danışmanlıktaki onuncu yılımın şerefine blog
takipçilerime bir sürpriz yapmak istedim. Tüm yazılarımı hedef kitlelerine göre
sınıflandırıp listeledim. Bu makalem sayesinde ihtiyaç duyduğunuz bilgilere
ulaşmak için tüm yazılarıma göz atmanıza gerek kalmayacak. Böylece “Mutlak Okur Memnuniyeti” için hedef
kitle segmentasyonuma göre makale sınıflaması yapmış oldum J
Pazarlama
Müdürlerinin işine yarayacak makalelerim:
Marka
Yöneticilerinin işine yarayacak makalelerim:
Reklamcıların işine yarayacak makalelerim:
Satış Müdürlerinin işine yarayacak
makalelerim:
Satıcıların işine yarayacak makalelerim:
Patronların işine yarayacak makalelerim:
Girişimci Adaylarının işine yarayacak
makalelerim:
Perakendecilerin işine yarayacak makalelerim:
Toptancıların işine yarayacak makalelerim:
Markaların işine yarayacak makalelerim:
Sektörlerin işine yarayacak makalelerim:
Belediye Başkanlarının işine yarayacak
makalelerim:
Ekonomistlerin işine
yarayacak makalelerim:
Politikacıların işine
yarayacak makalelerim:
Birilerinin işine yarayacak makalelerim:
İyi okumalar.
Web sitem: www.muratsaylan.com